In-FCTA 2020 tanca amb èxit una 4a edició telemàtica i es prepara per una gran 5a edició el 2021
El Festival de Cinema de la Terra Alta, In-FCTA, ha aconseguit mantenir-se viu i rebrotar en una 4a edició marcada per la situació sanitària, que l’ha apartat dels carrers de Bot, centre d’operacions d’In-FCTA, i que s’ha traslladat a la casa de tots aquells que l’han volgut gaudir a través de les pantalles. Aquesta edició ha estat diferent, telemàtica, però s’ha procurat de mantenir el caliu que tant representa aquest Festival.
La Gala, gravada a principis de juliol i ideada com un joc d’estiu entre amics, ha posat el cinema sobre la taula de la mà dels mestres de cerimònia, Juli Fàbregas i Jordi Díaz. D’endolcir la sobretaula, se n’ha encarregat l’Edu Soto, amb un humor pletòric acompanyat de la guitarra de Pablo Méndez. Un humor que ha contagiat els altres convidats a taula: Pablo Albuerne (conegut com a Gipsy Chef), Mireia Aixalà, Sergi Pompermayer o el mateix director del festival, Ivan Massagué. La cirereta al pastís, l’han posada les actuacions magistrals de bons Amics Online, amb la música de Sílvia Pérez Cruz, Muchachito -Jairo Perera- i Bebe -Nieves Rebolledo-, i la dansa de la ballarina Tatiana Monells, que s’han intercalat també amb l’anunci dels premiats i altres espectacles. Podeu tornar a veure la Gala a la web del Festival, infcta.com.
El jurat d’aquesta quarta edició ha estat format per l’actriu i directora Antonia San Juan, l’actriu i cantant Itziar Castro, la CEO de l’escola FX Animation, Fàtima Vilà, i la directora del centre d’art ebrenc Lo Pati, Aïda Boix. El punyent curtmetratge de Dani Seguí, Fished, ha estat el guanyador de la secció CovMAXI en la 4a edició del Concurs de Curtmetratges del Festival de Cinema de la Terra Alta. El jurat també ha concedit un accèssit a l’obra de Míriam Montero, Aquí i allí. En la secció CovMINI, s’ha premiat L’orinal, una proposta humorística de cinema mut amb un repartiment d’actors i actrius infantils. Els deu curts seleccionats per l’organització que han entrat a concurs es podran veure a la web infcta.com fins el 17 d’agost.
La participació s’ha mantingut en la mitjana habitual, tant al concurs com a les formacions, que enguany s’han ofert en streaming per Instagram, però la qualitat de les propostes ha fet un salt en aquesta quarta edició, gràcies també als cursos de producció audiovisual de l’escola FX Animation, encarregada d’impartir una desena de cursos per aprendre a crear un curtmetratge des de la preproducció fins a la postproducció, passant pels efectes especials, l’edició, la realització o la direcció de fotografia, entre d’altres. Els cursos es van fer en obert entre el 6 i el 17 de juliol, a través d’Instagram Live, amb un marge de temps per aplicar totes les eines de creació apreses en els curts, que es podien presentar al concurs fins a l’1 d’agost. Les formacions encara són visionables a la web infcta.com i ho seran durant tot un any.
L’organització es mostra satisfeta del resultat i el seguiment que se n’ha fet des de casa i es prepara per una gran edició presencial per al 2021 amb molt de cinema, curtmetratges i espectacles musicals i de tot tipus. In-FCTA tanca aquesta edició havent-se definit com un festival de curtmetratges, que cerca cada cop més qualitat i professionalització, malgrat que sempre tindrà un espai destinat a posar en valor la feina dels cineastes amateurs. In-FCTA és el festival de tots i ho vol ser per moltes més edicions.